CLASSEVÆRELSET er et kunstnerdrevet udstillingssted. De to kunstnere Birgitte Ejdrup Kristensen og Pernille Kløvedal Helweg mødes i en materialebåret dialog om krop, erindring, grænser og historie.
Udstillingen er støttet af Statens Kunstfond.
CLASSEVÆRELSET
BRICK BODY
2024
Udstillingen er støttet af Statens Kunstfond.
CLASSEVÆRELSET
BRICK BODY
2024
Vores ambition med udstillingen er at skabe et resonansrum, hvor beskuerens krop ’stemmes’ til at lytte gennem sin egen krop og sanse materialerne – mursten fra Horsens Statsfængsel og kroppens tyngde mod litografisk sten.
Foto: Torben Åndahl
CLASSEVÆRELSET
BRICK BODY
2024
Foto: Torben Åndahl
CLASSEVÆRELSET
BRICK BODY
2024
Birgitte Ejdrup Kristensen murstensperformance med mursten fra Horsens Statsfængsel. Titlen på udstillingen er påført som grafitti på væggen.
Foto: Torben Åndahl
CLASSEVÆRELSET
BRICK BODY
2024
Foto: Torben Åndahl
CLASSEVÆRELSET
BRICK BODY
2024
Birgitte Ejdrup Kristensen murstensperformance med mursten fra Horsens Statsfængsel hvor hendes far sad i fængsel.
Foto: Pernille Kløvedal Helweg
CLASSEVÆRELSET
BRICK BODY
2024
Foto: Pernille Kløvedal Helweg
CLASSEVÆRELSET
BRICK BODY
2024
Pernille Kløvedal Helweg foran sine litografiske værker af sin krops aftryk på sten.
Foto: Tove Storch
CLASSEVÆRELSET
BRICK BODY
2024
Foto: Tove Storch
CLASSEVÆRELSET
BRICK BODY
2024
Grafikgalleriet inviterede Pernille Kløvedal Helweg til at udstille solo i 2024, og Pernille inviterede Svend-Alan Sørensen til at deltage i udstillingen. Et samarbejde gik i gang og inden vi havde set os om, havde vi fundet titlen ”Kragetræer”. Et ord vi troede den anden havde opfundet. Svend-Allan er til krager, og krager anbringer deres reder højt oppe i træer. Titlen passer også godt til Pernilles meterhøje bannere, som hun trykker på et grafisk værksted i Næstved. Desuden kan vi begge lide at sætte vores kragetæer.
GRAFIKGALLERIET
ved Holmegård værk
KRAGETRÆER
2024
GRAFIKGALLERIET
ved Holmegård værk
KRAGETRÆER
2024
De to kunstnere har det tilfælles, at de har hvert sit dyr; Svend Allan “kragen" og Pernille “skildpadden", som de har arbejdet med som tema i de sidste 10 år.
GRAFIKGALLERIET
ved Holmegård værk
KRAGETRÆER
2024
GRAFIKGALLERIET
ved Holmegård værk
KRAGETRÆER
2024
I Grafikgalleriet forlader Pernille væggene med sin skov af tre meter høje bannere med skildpaddeportrætter, skarabæer og krager der hænger fra loft til gulv. Svend-Allan bliver på væggene med sine farverige monotypier med definitioner af kragen, f.eks.: ”Kragen skal flyve ind i den mørke skov, der vokser i mennesket”, ”Kragen tilhører nuancernes og gråzonernes frie verden”.
GRAFIKGALLERIET
ved Holmegård værk
KRAGETRÆER
2024
GRAFIKGALLERIET
ved Holmegård værk
KRAGETRÆER
2024
PLAKAT
Gammelgaard Kunsthal
Råberi over hegnet
Gammelgaard Kunsthal
Råberi over hegnet
HEGNET
For at besøge udstillingen, skal
gæsterne ”forcere” vores
skulpturelle element, der er
ombygget af et kirkegårdshegn
fra Garnisons kirkegård.
Foto: Frida Gregersen
Gammelgaard Kunsthal
Råberi over hegnet
For at besøge udstillingen, skal
gæsterne ”forcere” vores
skulpturelle element, der er
ombygget af et kirkegårdshegn
fra Garnisons kirkegård.
Foto: Frida Gregersen
Gammelgaard Kunsthal
Råberi over hegnet
NÅLEØJET
Videoinstallationen NÅLEØJET er en
central del hvorfra udstillingens
”livsnerve” udgår.
I samme rum hænger DRONNINGEN
En forpuppet skulptur der overvåger
symaskinenålens fremdrift.
Fotograf: Frida Gregersen
Gammelgaard Kunsthal
Råberi over hegnet
Videoinstallationen NÅLEØJET er en
central del hvorfra udstillingens
”livsnerve” udgår.
I samme rum hænger DRONNINGEN
En forpuppet skulptur der overvåger
symaskinenålens fremdrift.
Fotograf: Frida Gregersen
Gammelgaard Kunsthal
Råberi over hegnet
RØDPLANET
På RØDPLANET er stoffer spændt ud
med ekko af levet liv, fra fortællinger
der flettes sammen af beklædnings-
genstande, der engang var
rekvisitter i et menneske liv.
Fotograf: Frida Gregersen
Gammelgaard Kunsthal
Råberi over hegnet
På RØDPLANET er stoffer spændt ud
med ekko af levet liv, fra fortællinger
der flettes sammen af beklædnings-
genstande, der engang var
rekvisitter i et menneske liv.
Fotograf: Frida Gregersen
Gammelgaard Kunsthal
Råberi over hegnet
REJSEN
På balkonen REJSEN med håndvævede
ægte tæpper hænger kokoner parat til
at blive klækket ud.
Fotograf: Frida Gregersen
Gammelgaard Kunsthal
Råberi over hegnet
På balkonen REJSEN med håndvævede
ægte tæpper hænger kokoner parat til
at blive klækket ud.
Fotograf: Frida Gregersen
Gammelgaard Kunsthal
Råberi over hegnet
Kunstnernes individuelle værker er
præsenteret I hovedhuset. Her ses
nogen af mine værker Krop l – V
Fotograf: Frida Gregersen
Gammelgaard Kunsthal
Råberi over hegnet
præsenteret I hovedhuset. Her ses
nogen af mine værker Krop l – V
Fotograf: Frida Gregersen
Gammelgaard Kunsthal
Råberi over hegnet
SVANESANG & KRAGETÆER er en installation, der består af elementerne papir, kul, marmor og granit.
Udstillingen kredser om det skrevne ord på papir, der
snart er en anakronisme og som i dag giver brevet en
form for magi.
Kunsthal Classeværelset
SVANESANG & KRAGETÆER
2022
Udstillingen kredser om det skrevne ord på papir, der
snart er en anakronisme og som i dag giver brevet en
form for magi.
Kunsthal Classeværelset
SVANESANG & KRAGETÆER
2022
Jeg har håndskrevet bannerne med dyremetaforer, der er sat i alfabetisk orden for at give dyrene hovedrollen i metaforerne.
Sys Svinding præsenterer værket ”breve jeg aldrig fik sendt” i hvid marmor.
Foto: Torben Åndahl
Kunsthal Classeværelset
SVANESANG & KRAGETÆER
2022
Sys Svinding præsenterer værket ”breve jeg aldrig fik sendt” i hvid marmor.
Foto: Torben Åndahl
Kunsthal Classeværelset
SVANESANG & KRAGETÆER
2022
Til udstillingen medfølger et katalog.
Redaktør:
Pernille Kløvedal Helweg
Essay:
Ulvetider af Arno Victor Nielsen
Fotograf:
Torben Åndahl.
Grafisk design:
Where Popular
Tryk:
Idon grafisk Aps.
Kataloget er støttet af Grosserer F.L. Foghts Fond
Kunsthal Classeværelset
SVANESANG & KRAGETÆER
2022
Redaktør:
Pernille Kløvedal Helweg
Essay:
Ulvetider af Arno Victor Nielsen
Fotograf:
Torben Åndahl.
Grafisk design:
Where Popular
Tryk:
Idon grafisk Aps.
Kataloget er støttet af Grosserer F.L. Foghts Fond
Kunsthal Classeværelset
SVANESANG & KRAGETÆER
2022
GUCK MAL - KIG LIGE HER - hedder på plattysk KIEK DI DAT AN.
Det gælder for talesproget såvel som for billedsproget, at Tyskland og Danmark har en lang og fælles kulturarv, opbygget gennem århundreders gensidige udveksling og påvirkning, og vi bygger gerne videre på denne fælles arv.
Classeværelset
KIEK DI DAT AN
2020
Det gælder for talesproget såvel som for billedsproget, at Tyskland og Danmark har en lang og fælles kulturarv, opbygget gennem århundreders gensidige udveksling og påvirkning, og vi bygger gerne videre på denne fælles arv.
Classeværelset
KIEK DI DAT AN
2020
Montre: Nie mehr Snick- Snack, jetzt will ich Sex haben.
Vi er seks samtidskunstnere, som minder om at man lærer det talte sprog ved at lytte og det bildende sprog ved at se.
Classeværelset
KIEK DI DAT AN
2020
Vi er seks samtidskunstnere, som minder om at man lærer det talte sprog ved at lytte og det bildende sprog ved at se.
Classeværelset
KIEK DI DAT AN
2020
Montre plus 8 linotryk og ordbanner.
Vi har i gennem længere tid skabt vores eget eksperimenterende projekt, hvor vi har udfordret hinanden med ord på tysk eller dansk på skift, som vi hver især har sat billeder på.
Classeværelset
KIEK DI DAT AN
2020
Vi har i gennem længere tid skabt vores eget eksperimenterende projekt, hvor vi har udfordret hinanden med ord på tysk eller dansk på skift, som vi hver især har sat billeder på.
Classeværelset
KIEK DI DAT AN
2020
Guck mal heisst auf Plattdeutsch KIK DI DAT AN.
Es gilt für die gesprochene sowie für die bildnerische Sprache, dass Deutschland
und Dänemark ein langes, gemeinsames kulturelles Erbe haben, jahrhundertelang geprägt von einem gegenseitigen Austausch und einer gegenseitigen Entwicklung.
Flensborg Bibliotek
KIK DI DAT AN
2020
Es gilt für die gesprochene sowie für die bildnerische Sprache, dass Deutschland
und Dänemark ein langes, gemeinsames kulturelles Erbe haben, jahrhundertelang geprägt von einem gegenseitigen Austausch und einer gegenseitigen Entwicklung.
Flensborg Bibliotek
KIK DI DAT AN
2020
Loftbanner-installation.
På Flensborg Bibliotek har vi udvidet udstillingen med seks nye store collager på oplagstavlerne i det ene udstillingsrum samt tilført rummet loftbanner-installationer.
Flensborg Bibliotek
KIK DI DAT AN
2020
På Flensborg Bibliotek har vi udvidet udstillingen med seks nye store collager på oplagstavlerne i det ene udstillingsrum samt tilført rummet loftbanner-installationer.
Flensborg Bibliotek
KIK DI DAT AN
2020
Montre: kamel und Honig.
Die Künstlerinnen arbeiten längere Zeit experimentell, indem sie sich gegenseitig mit Worten wechselnd auf Deutsch und Dänish herausforderten, dies jede/r dann für sich in Bilder umsetze.
Flensborg Bibliotek
KIK DI DAT AN
2020
Die Künstlerinnen arbeiten längere Zeit experimentell, indem sie sich gegenseitig mit Worten wechselnd auf Deutsch und Dänish herausforderten, dies jede/r dann für sich in Bilder umsetze.
Flensborg Bibliotek
KIK DI DAT AN
2020
GUCK MAL - KIG LIGE HER - hedder på plattysk KIEK DE DAT AN.
Det gælder for talesproget såvel som for billedsproget, at Tyskland og Danmark har en lang og fælles kulturarv og den arv bygger vi gerne videre på.
Det gælder for talesproget såvel som for billedsproget, at Tyskland og Danmark har en lang og fælles kulturarv og den arv bygger vi gerne videre på.
Vi fem danske samtidskunstnere ønsker, at huske os på, at man lærer det talte sprog ved at lytte og det bildende sprog ved at se.
Vi har skabt vores eget forskningsprojekt på ord og billeder. På udstillingen viser vi det, som har afstedkommet billederne og ordene.
Foto fra opbygning af udstilling.
Foto fra opbygning af udstilling.
En udstilling der sætter fokus på Syrien, det tidligere centrum for en af de ældste civilisationer og mødested mellem øst og vest. Et land med en dyb kulturhistorie og imødekommende mennesker.
Der er underlagt et ubærligt pres og en blodig borgerkrigs aktualitet.
Foto: Pernille Kløvedal Helweg
Deltagende kunstnere: Issa Touma (SYR), Pernille Kløvedal Helweg (DK), Cai-Ulrich von Platen (DK) and Mette Gitz-Johansen (DK).
Vendsyssel Kunstmuseum
Súriyá - i det land, der var
2018
Der er underlagt et ubærligt pres og en blodig borgerkrigs aktualitet.
Foto: Pernille Kløvedal Helweg
Deltagende kunstnere: Issa Touma (SYR), Pernille Kløvedal Helweg (DK), Cai-Ulrich von Platen (DK) and Mette Gitz-Johansen (DK).
Vendsyssel Kunstmuseum
Súriyá - i det land, der var
2018
HIMMELSTIGE – 2018 – 11 meter – træ
Stigen symboliserer Ishtar som var dronning af himlen og jorden og samtidigt, at den syriske oldtidsby Tell Brak er en af verdens første byer, som selv i dag tårner sig op over den syriske slette med mange meter kulturlag fra resterne af tusinder af års beboelse.
Foto: Niels Fabæk
Vendsyssel Kunstmuseum
Súriyá - i det land, der var
2018
Stigen symboliserer Ishtar som var dronning af himlen og jorden og samtidigt, at den syriske oldtidsby Tell Brak er en af verdens første byer, som selv i dag tårner sig op over den syriske slette med mange meter kulturlag fra resterne af tusinder af års beboelse.
Foto: Niels Fabæk
Vendsyssel Kunstmuseum
Súriyá - i det land, der var
2018
ØJETEMPEL – 2018 – installation
Tell Brak var for 4000 år f. Kr. den største by i det øvre Mesopotamien. Her fandt man et tempel med tusindvis af små figurer med øjne. Deraf navnet øjetemplet.
Jeg har modelleret et følge af 1200 stentøjsfigurer og skabt et midlertidigt tempel til dem i museets katedralske rum med 11 meter til loftet.
Foto: Niels Fabæk
Vendsyssel Kunstmuseum
Súriyá - i det land, der var
2018
Tell Brak var for 4000 år f. Kr. den største by i det øvre Mesopotamien. Her fandt man et tempel med tusindvis af små figurer med øjne. Deraf navnet øjetemplet.
Jeg har modelleret et følge af 1200 stentøjsfigurer og skabt et midlertidigt tempel til dem i museets katedralske rum med 11 meter til loftet.
Foto: Niels Fabæk
Vendsyssel Kunstmuseum
Súriyá - i det land, der var
2018
ØJEIDOLER – 2016/18 – 2-10 cm – stentøj
Foto: Niels Fabæk
Vendsyssel Kunstmuseum
Súriyá - i det land, der var
2018
Foto: Niels Fabæk
Vendsyssel Kunstmuseum
Súriyá - i det land, der var
2018
ØJETEMPEL – 2018 – installation
Tell Brak var for 4000 år f. Kr. den største by i det øvre Mesopotamien. Her fandt man et tempel med tusindvis af små figurer med øjne. Deraf navnet øjetemplet.
Jeg har modelleret et følge af 1200 stentøjsfigurer og skabt et midlertidigt tempel til dem i museets katedralske rum med 11 meter til loftet.
Foto: Niels Fabæk
Vendsyssel Kunstmuseum
Súriyá - i det land, der var
2018
Tell Brak var for 4000 år f. Kr. den største by i det øvre Mesopotamien. Her fandt man et tempel med tusindvis af små figurer med øjne. Deraf navnet øjetemplet.
Jeg har modelleret et følge af 1200 stentøjsfigurer og skabt et midlertidigt tempel til dem i museets katedralske rum med 11 meter til loftet.
Foto: Niels Fabæk
Vendsyssel Kunstmuseum
Súriyá - i det land, der var
2018
MUSEUMSBYGNINGEN
2016
MOR OG BUSSER SKAL SKILLES
Bogreception
2016
MOR OG BUSSER SKAL SKILLES
Bogreception
MUSEUMSBYGNINGEN
2016
KUNST PÅ PAPIR
Messe for tegninger, grafik, plakater og bogkunst
2016
KUNST PÅ PAPIR
Messe for tegninger, grafik, plakater og bogkunst
MUSEUMSBYGNINGEN
2016
MOR OG BUSSER SKAL SKILLES
Bogreception
KUNST PÅ PAPIR
Messe for tegninger, grafik, plakater og bogkunst
2016
MOR OG BUSSER SKAL SKILLES
Bogreception
KUNST PÅ PAPIR
Messe for tegninger, grafik, plakater og bogkunst
MUSEUMSBYGNINGEN
2016
MOR OG BUSSER SKAL SKILLES
Bogreception
KUNST PÅ PAPIR
Messe for tegninger, grafik, plakater og bogkunst
2016
MOR OG BUSSER SKAL SKILLES
Bogreception
KUNST PÅ PAPIR
Messe for tegninger, grafik, plakater og bogkunst
MUSEUMSBYGNINGEN
2016
MOR OG BUSSER SKAL SKILLES
Bogreception
KUNST PÅ PAPIR
Messe for tegninger, grafik, plakater og bogkunst
2016
MOR OG BUSSER SKAL SKILLES
Bogreception
KUNST PÅ PAPIR
Messe for tegninger, grafik, plakater og bogkunst
MUSEUMSBYGNINGEN
2016
MOR OG BUSSER SKAL SKILLES
Bogreception
KUNST PÅ PAPIR
Messe for tegninger, grafik, plakater og bogkunst
2016
MOR OG BUSSER SKAL SKILLES
Bogreception
KUNST PÅ PAPIR
Messe for tegninger, grafik, plakater og bogkunst
KUNSTHAL NORD
2016
RÅBERI OVER HEGNET
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
2016
RÅBERI OVER HEGNET
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
KUNSTHAL NORD
2016
RÅBERI OVER HEGNET
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
2016
RÅBERI OVER HEGNET
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
KUNSTHAL NORD
2016
RÅBERI OVER HEGNET
KVINDETEGNET - DEN UENDELIGE HISTORIE
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
2016
RÅBERI OVER HEGNET
KVINDETEGNET - DEN UENDELIGE HISTORIE
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
KUNSTHAL NORD
2016
RÅBERI OVER HEGNET
LIGHEDSFORTOVET
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
2016
RÅBERI OVER HEGNET
LIGHEDSFORTOVET
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
KUNSTHAL NORD
2016
RÅBERI OVER HEGNET
HEGNET
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
2016
RÅBERI OVER HEGNET
HEGNET
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
HÅRBØLLEHUSET PÅ MØN
RENE RØDE STOFFER
2015
RÅBERI OVER HEGNET
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
RENE RØDE STOFFER
2015
RÅBERI OVER HEGNET
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
SKOVBO KUNSTFORENING
TREKONER_BORUP
2015
Anne Marie Ploug, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
TREKONER_BORUP
2015
Anne Marie Ploug, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
SKOVBO KUNSTFORENING
TREKONER_BORUP
2015
Anne Marie Ploug, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
TREKONER_BORUP
2015
Anne Marie Ploug, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
DET NY KASTET I THISTED
RÅBERI OVER HEGNET
2015
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
RÅBERI OVER HEGNET
2015
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
DET NY KASTET I THISTED
RÅBERI OVER HEGNET
2015
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
RÅBERI OVER HEGNET
2015
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
DET NY KASTET I THISTED
RÅBERI OVER HEGNET
2015
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
RÅBERI OVER HEGNET
2015
Anne Marie Ploug, Maria Wæhrens, Linda Bjørnskov, Melou Vanggaard, Pernille Kløvedal Helweg
JANUSBYGNINGEN
TREKONER I TISTRUP
2013
TREKONER I TISTRUP
2013
JANUSBYGNINGEN
TREKONER I TISTRUP
2013
TREKONER I TISTRUP
2013
JANUSBYGNINGEN
TREKONER I TISTRUP
2013
TREKONER I TISTRUP
2013
JANUSBYGNINGEN
TREKONER I TISTRUP
2013
TREKONER I TISTRUP
2013
GALLERI VARMING
TREKONER I VALBY
2012
TREKONER I VALBY
2012
GALLERI VARMING
TREKONER I VALBY
2012
TREKONER I VALBY
2012
GALLERI VARMING
TREKONER I VALBY
2012
TREKONER I VALBY
2012
GALLERI VARMING
TREKONER I VALBY
2012
TREKONER I VALBY
2012
Hver kunstner i Kunstnerhuset udstillede i sit atelier med inviterede gæster.
Pernille Kløvedal Helweg udstillede sammen med Aiham Dib fra Syrien, Iben Kofod fra Danmark og Katarina Eichmann fra Sverige.
Pernille Kløvedal Helweg udstillede sammen med Aiham Dib fra Syrien, Iben Kofod fra Danmark og Katarina Eichmann fra Sverige.
Hver kunstner i Kunstnerhuset udstillede i sit atelier med inviterede gæster.
Pernille Kløvedal Helweg udstillede sammen med Aiham Dib fra Syrien, Iben Kofod fra Danmark og Katarina Eichmann fra Sverige.
Pernille Kløvedal Helweg udstillede sammen med Aiham Dib fra Syrien, Iben Kofod fra Danmark og Katarina Eichmann fra Sverige.
DG (Danske Grafikere) udstillede på ALT_Cph.
Ansvarlige for udstillingen var Anne Marie Ploug, Erika Severin og Pernille Kløvedal Helweg.
Ansvarlige for udstillingen var Anne Marie Ploug, Erika Severin og Pernille Kløvedal Helweg.
DG (Danske Grafikere) udstillede på ALT_Cph.
Ansvarlige for udstillingen var Anne Marie Ploug, Erika Severin og Pernille Kløvedal Helweg.
Ansvarlige for udstillingen var Anne Marie Ploug, Erika Severin og Pernille Kløvedal Helweg.
DG (Danske Grafikere) udstillede på ALT_Cph.
Ansvarlige for udstillingen var Anne Marie Ploug, Erika Severin og Pernille Kløvedal Helweg.
Ansvarlige for udstillingen var Anne Marie Ploug, Erika Severin og Pernille Kløvedal Helweg.