MUR
2019
Teknik: linoleum
Format: 114 x 77 cm
2019
Teknik: linoleum
Format: 114 x 77 cm
KORSSTING
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
TILFÆLDIGHED
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
VILDSVIN
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
SKAMPOSE
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
DØRSLAG
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
PLATFOD
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
BABYSALMESANG
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
ANONYM
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
BURKA
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
YAHA HASSAN
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
2019
Teknik: Linoleum
Format: 34 x 34 cm
ORD
2019
Teknik: Linoleum
Format: 114 x 15 cm
2019
Teknik: Linoleum
Format: 114 x 15 cm
LITTERATURTEMPLETS SKILDPADDER Á LA HELWEG
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
SKILDPADDE-ARKIVET
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
LITTERATURTEMPLETS SKILDPADDER Á LA HELWEG
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
SKILDPADDE-ARKIVET
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
LITTERATURTEMPLETS SKILDPADDER Á LA HELWEG
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
SKILDPADDE-ARKIVET
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
LITTERATURTEMPLETS SKILDPADDER Á LA HELWEG
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
SKILDPADDE-ARKIVET
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
LITTERATURTEMPLETS SKILDPADDER Á LA HELWEG
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
SKILDPADDE-ARKIVET
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
LITTERATURTEMPLETS SKILDPADDER Á LA HELWEG
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
SKILDPADDE-ARKIVET
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
LITTERATURTEMPLETS SKILDPADDER Á LA HELWEG
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
SKILDPADDE-ARKIVET
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
LITTERATURTEMPLETS SKILDPADDER Á LA HELWEG
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
SKILDPADDE-ARKIVET
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
LITTERATURTEMPLETS SKILDPADDER Á LA HELWEG
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
I Helwegs næsten konceptuelle, warhol-agtige gengivelse af serialiteten i de 82 skildpaddeansigter, ligger der en lynsnar, og snarrådig, replik til og omtænkning af de oprindelige granitfigurer. De vietnamesiske litteraturskildpadder og de samtidsdanske kunstskildpadder, udgør pludselig tilsammen et eksponeret dobbeltportræt, der kaster lys både frem og tilbage. For det er i og med den flade todimensionale gengivelse af skildpaddeansigternes mange udtryk (muntre, triste, kryptiske, måbende), der åbnes op for et frugtbart dyb af betydninger spændt ud mellem 1300-tallet og 2015, mellem litteraturens sakrale magt og billedkunstens underfundige og sansebårne kløgt.
Udrag af artiklen "Litteraturtemplets skildpadder á la Helweg" af Mikkel Bruun Zangenberg i katagloget SKILDPADDE-ARKIVET, udgivet i forbindelse med udstillingen af samme navn på Faaborg Museum 08.11.14 - 01.03.15.
SKILDPADDE-ARKIVET
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
2014
Teknik: Linoleum, oliefarver, træfiner
Format: 27,5 x 27,5 cm
HELTEBILLEDER
ARE YOU TALKING TO ME?
2012
Teknik: Linoleum
Format: 78 x 57 cm
Oplag: 20
2012
Teknik: Linoleum
Format: 78 x 57 cm
Oplag: 20
HELTEBILLEDER
”Mit job er at bære vidnesbyrd,” sagde krigskorrespondenten Marie Colvin, der altid var lige dér. Også da det Arabiske Forår brød ud. Den 21. februar 2012 rapporterede hun fra Homs, hvor det syriske militær tæppebombede bydelen Baba Amr. Det blev hendes sidste vidnesbyrd. Marie Colvin var krigskorrepondent med stort K og med klap for venstre øje, som hun mistede under borgerkrigen i Sri Lanka. Siden midt 80’erne og til sin død arbejdede hun for The Sunday Times. Marie Colvin blev 56 år og var hædret med bl.a. Foreign Press Associations prisen Journalist of the Year.
(Ruth von Sperling)
”Mit job er at bære vidnesbyrd,” sagde krigskorrespondenten Marie Colvin, der altid var lige dér. Også da det Arabiske Forår brød ud. Den 21. februar 2012 rapporterede hun fra Homs, hvor det syriske militær tæppebombede bydelen Baba Amr. Det blev hendes sidste vidnesbyrd. Marie Colvin var krigskorrepondent med stort K og med klap for venstre øje, som hun mistede under borgerkrigen i Sri Lanka. Siden midt 80’erne og til sin død arbejdede hun for The Sunday Times. Marie Colvin blev 56 år og var hædret med bl.a. Foreign Press Associations prisen Journalist of the Year.
(Ruth von Sperling)
DEN KVINDELIGE REPORTER
2012
Teknik: Linoleum
Format: 78 x 57 cm
Oplag: 20
2012
Teknik: Linoleum
Format: 78 x 57 cm
Oplag: 20
HELTEBILLEDER
”Pigen med den blå bh” er i Vesten blevet billede på undertrykkelse af muslimske kvinder. I Egypten ser fortalere for kvinders rettigheder hende som modig, mens konservative taler om hendes moralske fald. Hun deltog i december 2011 i en demonstration i Cairo mod den egyptiske hær, men faldt i løb på vej væk fra sikkerhedspolitiet, der kastede sig over hende. De trak hendes sorte dragt op over hovedet på hende, slog løs med knipler og trampede på hende. Den muslimske kvindedragt skjulte hendes ansigt, men ikke den nu ikoniske bh. ”Pigen med den blå bh” ønsker at forblive anonym.
(Ruth von Sperling)
”Pigen med den blå bh” er i Vesten blevet billede på undertrykkelse af muslimske kvinder. I Egypten ser fortalere for kvinders rettigheder hende som modig, mens konservative taler om hendes moralske fald. Hun deltog i december 2011 i en demonstration i Cairo mod den egyptiske hær, men faldt i løb på vej væk fra sikkerhedspolitiet, der kastede sig over hende. De trak hendes sorte dragt op over hovedet på hende, slog løs med knipler og trampede på hende. Den muslimske kvindedragt skjulte hendes ansigt, men ikke den nu ikoniske bh. ”Pigen med den blå bh” ønsker at forblive anonym.
(Ruth von Sperling)
PIGEN MED DEN BLÅ BH
DET ARABISKE FORÅR
2012
Teknik: Linoleum
Format: 78 x 57 cm
Oplag: 20
DET ARABISKE FORÅR
2012
Teknik: Linoleum
Format: 78 x 57 cm
Oplag: 20
HELTEBILLEDER
Det var den hidtil mest slagkraftige protest imod Vladimir Putin, da punkgruppen Pussy Riot den 21. februar 2012 fremsagde en “punkbøn” imod Putin i Frelserkirken i Moskva. Maria Aljokhina, 24, Nadesjda Tolokonnikova, 22, og Jekaterina Samutsevitj, 30, blev kort efter arresteret. Den 17. august idømtes de to års arbejdslejr for “hooliganisme drevet af religiøst had”. En appeldomstol løslod kun Samutsevitj, da hun slet ikke deltog i bønnen. De to andre er nu i forskellige arbejdslejre, fjernt fra Moskva. Begge har små børn. Pussy Riot er nu det stærkeste symbol på fantasirig, fredelig kamp imod Putins stadig barskere regime.
(Vibeke Sperling)
Det var den hidtil mest slagkraftige protest imod Vladimir Putin, da punkgruppen Pussy Riot den 21. februar 2012 fremsagde en “punkbøn” imod Putin i Frelserkirken i Moskva. Maria Aljokhina, 24, Nadesjda Tolokonnikova, 22, og Jekaterina Samutsevitj, 30, blev kort efter arresteret. Den 17. august idømtes de to års arbejdslejr for “hooliganisme drevet af religiøst had”. En appeldomstol løslod kun Samutsevitj, da hun slet ikke deltog i bønnen. De to andre er nu i forskellige arbejdslejre, fjernt fra Moskva. Begge har små børn. Pussy Riot er nu det stærkeste symbol på fantasirig, fredelig kamp imod Putins stadig barskere regime.
(Vibeke Sperling)
PUSSY RIOT
2012
Teknik: Linoleum
Format: 78 x 57 cm
Oplag: 20
2012
Teknik: Linoleum
Format: 78 x 57 cm
Oplag: 20
HELTEBILLEDER
Indiske Sampat Pal Dali var 12, da hun blev bortgift og mor til fem som 20-årig. I dag er hun 48 og leder af Gulabi Gang - ”Den Lyserøde Bande” - der klædt i lyserøde sarier og bevæbnet med lange bambusstokke har rejst sig til kamp mod voldtægt, hustruafbrænding og børnebrude.
Gulabi Gang blev stiftet i et ludfattigt landområde i delstaten Uttar Pradesh i 2006 for at bekæmpe lovløshed og uhyrlige overgreb på piger og kvinder, som myndighederne ofte mødte med ligegyldighed. I dag er omkring 200.000 kvinder trukket i lyserødt og tvinger med deres hårdtslående argumenter politi og bureaukrater til at tage de mange overgreb alvorligt.
(Ruth von Sperling)
Indiske Sampat Pal Dali var 12, da hun blev bortgift og mor til fem som 20-årig. I dag er hun 48 og leder af Gulabi Gang - ”Den Lyserøde Bande” - der klædt i lyserøde sarier og bevæbnet med lange bambusstokke har rejst sig til kamp mod voldtægt, hustruafbrænding og børnebrude.
Gulabi Gang blev stiftet i et ludfattigt landområde i delstaten Uttar Pradesh i 2006 for at bekæmpe lovløshed og uhyrlige overgreb på piger og kvinder, som myndighederne ofte mødte med ligegyldighed. I dag er omkring 200.000 kvinder trukket i lyserødt og tvinger med deres hårdtslående argumenter politi og bureaukrater til at tage de mange overgreb alvorligt.
(Ruth von Sperling)
GULABI GANG - DEN LYSERØDE BANDE
2013
Teknik: Linoleum
Format: 78 x 57 cm
Oplag: 20
2013
Teknik: Linoleum
Format: 78 x 57 cm
Oplag: 20
AFSTED
2009
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
2009
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
HANDSTANDING
2008
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
2008
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
RØD SOL
2009
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
2009
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
THE TRAP
2008 - 2010
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
2008 - 2010
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
THIS IS NOT A WATER PIPE
2009
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
2009
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
TWINS
2009
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
2009
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
MAKE MY DAY OBAMA
2008
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
2008
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
WOMAN APPEARS AS TURTLE
2008 - 2010
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag 20
2008 - 2010
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag 20
AT HUSKE MED FØDDERNE
2008 - 2010
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
2008 - 2010
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
SCHÂNDUNGSSHUE
2008 - 2010
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag 20
2008 - 2010
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag 20
OH' LORD!
2009
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
2009
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
ZIP rød
2008 - 2010
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
2008 - 2010
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag: 20
ZIP sort
2008 - 2010
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag 20
2008 - 2010
Teknik: Linoleum
Format: 44 x 58 cm
Oplag 20
ZIP sort og SKJOLDE
Udsnit fra gruppeudstillingen CLASSENSGADE 7 på Sopfienholm 2011
Udsnit fra gruppeudstillingen CLASSENSGADE 7 på Sopfienholm 2011
HANDSTANDING
Det blev udsat for vandskade i efteråret 2010.
Et uheld der gjorde billedet bedre.
Udsnit fra gruppeudstillingen "CLASSENSGADE 7" på Sophienholm 2011
Det blev udsat for vandskade i efteråret 2010.
Et uheld der gjorde billedet bedre.
Udsnit fra gruppeudstillingen "CLASSENSGADE 7" på Sophienholm 2011
HVIS DEN SKAL NÅ DET DEN SKAL
ER DEN NØDT TIL AT LEVE LÆNGE
2011
Teknik: Linoleum
Format i ramme: 57 x 45 cm
ER DEN NØDT TIL AT LEVE LÆNGE
2011
Teknik: Linoleum
Format i ramme: 57 x 45 cm
HVIS DEN SKAL NÅ DET DEN SKAL
ER DEN NØDT TIL AT LEVE LÆNGE
2011
Teknik: Linoleum
Format i ramme: 57 x 45 cm
ER DEN NØDT TIL AT LEVE LÆNGE
2011
Teknik: Linoleum
Format i ramme: 57 x 45 cm
HVIS DEN SKAL NÅ DET DEN SKAL
ER DEN NØDT TIL AT LEVE LÆNGE
2011
Teknik: Linoleum
Format i ramme: 57 x 45 cm
ER DEN NØDT TIL AT LEVE LÆNGE
2011
Teknik: Linoleum
Format i ramme: 57 x 45 cm
HVIS DEN SKAL NÅ DET DEN SKAL
ER DEN NØDT TIL AT LEVE LÆNGE
2011
Teknik: Linoleum
Format i ramme: 57 x 45 cm
ER DEN NØDT TIL AT LEVE LÆNGE
2011
Teknik: Linoleum
Format i ramme: 57 x 45 cm
FOOTNOTE
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
THE TRAP
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
GNIDNATS DNA
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
LANDSCAPE
2008
Teknik: Gummi, linoleum, fotogravure
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
2008
Teknik: Gummi, linoleum, fotogravure
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
SOLES
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
WHO IS IT?
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
I HAD A DREAM
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
COLD TURKEY
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
THE WARRIORS
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
2008
Teknik: Gummi, linoleum
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
FEED MY FOOT OBAMA
2008
Teknik: Gummi, linoleum, fotogravure
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
2008
Teknik: Gummi, linoleum, fotogravure
Format: 37 x 57 cm
Papir: Hahnemühle 300 g
Oplag: 7
OPSLUGT
2012
Teknik: Linoleum
Format: 48,5 x 26,5 cm
Oplag: 20
2012
Teknik: Linoleum
Format: 48,5 x 26,5 cm
Oplag: 20
DRØMMEREN
2012
Teknik: Linoleum
Format: 48,5 x 26,5 cm
Oplag: 10
2012
Teknik: Linoleum
Format: 48,5 x 26,5 cm
Oplag: 10
MAPPEDYRET
2012
Teknik: Linoleum
Format: 48,5 x 26,5 cm
Oplag: 20
2012
Teknik: Linoleum
Format: 48,5 x 26,5 cm
Oplag: 20
GI` DEN EN SKALLE
2012
Teknik: Linoleum
Format: 36 x 26 cm
Oplag: 20
2012
Teknik: Linoleum
Format: 36 x 26 cm
Oplag: 20
HOLD HOVEDET KOLDT
2012
Teknik: Linoleum
Format: 36 x 26 cm
Oplag: 20
2012
Teknik: Linoleum
Format: 36 x 26 cm
Oplag: 20
AV! MIN ARM
2012
Teknik: Linoleum
Format: 36,5 x 31 cm
Oplag: 10
2012
Teknik: Linoleum
Format: 36,5 x 31 cm
Oplag: 10