HJÆLP BØRN I NØD
Red Barnet x Pernille Kløvedal Helweg x Glyptoteket:
7. - 12. maj 2024 i Glyptotekets Festsal
Sammen med Red Barnet og Glyptoteket har jeg indgået et samarbejde, hvor en fire tusind år gammel Syrisk kunstform fra Tell Brak møder nutiden. Jeg har doneret 2.000 stentøjs øjeidol-figurer til Red Barnet, som fremvises i Glyptotekets Festsal. Alle øjeidoler er unikke, det er prisen også. De prissættes efter vægt: 6 kr. pr. g. Beløbet går ubeskåret til Red Barnets Børnekatastrofefond.
GLYPTOTEKET
Hjælp børn i nød
2024
Red Barnet x Pernille Kløvedal Helweg x Glyptoteket:
7. - 12. maj 2024 i Glyptotekets Festsal
Sammen med Red Barnet og Glyptoteket har jeg indgået et samarbejde, hvor en fire tusind år gammel Syrisk kunstform fra Tell Brak møder nutiden. Jeg har doneret 2.000 stentøjs øjeidol-figurer til Red Barnet, som fremvises i Glyptotekets Festsal. Alle øjeidoler er unikke, det er prisen også. De prissættes efter vægt: 6 kr. pr. g. Beløbet går ubeskåret til Red Barnets Børnekatastrofefond.
GLYPTOTEKET
Hjælp børn i nød
2024
ØJEIDOL FRA TELL BRAK
Jeg er øjeidol, en slags bedefigur til Ishtar, Himlens og Jordens dronning og gudinde for krig, kærlighed og sex. I sin storhedstid for 4.000 år siden havde Ishtar mange templer, blandt dem ét i Tell Brak i nordøst-Syrien, hvor sådan én som jeg kommer fra. Bedefigurens opgave var at vikariere for mennesket i templet. Folk havde travlt, de skulle arbejde og passe familien, så vi bad på vegne af dem, der havde købt os. Som tiden gik, blev vi mange og stod som sild i en tønde. Templet blev lukket, og vi blev glemt. Men en dag i 1930’rne gravede arkæologen Max Mallovan sig ned til os. Det var en fest. Vores befriere var vilde med os, og forsigtigt fjernede de skidtet fra vores overflade, og vi blev vejet og fotograferet. Sådan nogle som os havde man ikke set før. Vi blev kaldt øjeidoler pga. vores udseende. Selvom vi er tudsegamle, og du måske har andre guder, vil jeg gerne være dit Øjeidol. Vi behøver hverken tempel eller museum. Jeg kan f.eks. bo i din bukselomme, og hvis du tror på mig, kan jeg give dig kraft fra Ishtar, den altseende gudinde.
Foto: Ana Cecilia Gonzales
GLYPTOTEKET
Hjælp børn i nød
2024
Jeg er øjeidol, en slags bedefigur til Ishtar, Himlens og Jordens dronning og gudinde for krig, kærlighed og sex. I sin storhedstid for 4.000 år siden havde Ishtar mange templer, blandt dem ét i Tell Brak i nordøst-Syrien, hvor sådan én som jeg kommer fra. Bedefigurens opgave var at vikariere for mennesket i templet. Folk havde travlt, de skulle arbejde og passe familien, så vi bad på vegne af dem, der havde købt os. Som tiden gik, blev vi mange og stod som sild i en tønde. Templet blev lukket, og vi blev glemt. Men en dag i 1930’rne gravede arkæologen Max Mallovan sig ned til os. Det var en fest. Vores befriere var vilde med os, og forsigtigt fjernede de skidtet fra vores overflade, og vi blev vejet og fotograferet. Sådan nogle som os havde man ikke set før. Vi blev kaldt øjeidoler pga. vores udseende. Selvom vi er tudsegamle, og du måske har andre guder, vil jeg gerne være dit Øjeidol. Vi behøver hverken tempel eller museum. Jeg kan f.eks. bo i din bukselomme, og hvis du tror på mig, kan jeg give dig kraft fra Ishtar, den altseende gudinde.
Foto: Ana Cecilia Gonzales
GLYPTOTEKET
Hjælp børn i nød
2024
“Vi er meget glade for dette spændende samarbejde med Pernille Kløvedal Helweg og Glyptoteket. Pernille har doneret en stor samling af sine unikke øjeidol-figurer til os, og pengene for salget går til at støtte nogle af de børn i verdens brændpunkter, der har allermest brug for hjælp. Vi håber, at der kommer mange mennesker forbi til udstillingen i Kristi Himmelfartsferien, så vi kan hjælpe endnu flere børn ramt af krig og katastrofer,” siger Johanne Schmidt-Nielsen, generalsekretær i Red Barnet.
Foto: Ana Cecilia Gonzales
GLYPTOTEKET
Hjælp børn i nød
2024
Foto: Ana Cecilia Gonzales
GLYPTOTEKET
Hjælp børn i nød
2024
ISHTAR er en kærligheds- og krigsgudinde i den babyloniske/syriske mytologi der er genopstået som et kvindeligt forbillede for de kurdiske kvindekrigere. Myten om gudinden er kendt fra verdens ældste skrifttegn, kileskriften, hvor der fortælles om en verden, hvor kvinder kunne vidne i retten, og kunne være indehavere af fast ejendom med tilladelse til at drive erhverv. Rettigheder man siden skulle miste i de patriarkalske lovreligioner.
Museet Holmen
Museet Holmen
Øjeidoler af stentøj. De er bedefigurer og amuletter til ISHTAR, den altseende gudinde der giver kraft til det enkelte menneske - hvis man tror på det.
Foto ©Torben Glarbo
Museet Holmen
Foto ©Torben Glarbo
Museet Holmen
Enhver større by havde et Ishtar tempel. I Tell Brak var gudindens tempel fyldt med øjeidoler.
Jeg har modelleret to tusinde øjeidoler. Du kan røre ved dem, tage en i hånden og købe den for 6 kr. pr. gram. Øjeidolerne vejer imellem 20 - 80 gram.
Museet Holmen
Jeg har modelleret to tusinde øjeidoler. Du kan røre ved dem, tage en i hånden og købe den for 6 kr. pr. gram. Øjeidolerne vejer imellem 20 - 80 gram.
Museet Holmen
Zinkplader med titlen: Spor ar, 3 stk á 2 x 1 meter med skraveret tekst og skudhuller.
Bagved Spor ar, skabelon af kalashnikov 1:1, vitrineskab og 5 stk. koldnålstryk med titlerne:
Gudindens me
Kvindekrigere
Rejsen til underverden
Vulvakraften
Ishtars symbol.
Museet Holmen
Bagved Spor ar, skabelon af kalashnikov 1:1, vitrineskab og 5 stk. koldnålstryk med titlerne:
Gudindens me
Kvindekrigere
Rejsen til underverden
Vulvakraften
Ishtars symbol.
Museet Holmen
Vitrineskabet
1. hylde:
Koldnålsradering og en Ishtar lervase (PKH).
2. hylde:
2 patroner, 4 øjeidoler og sneglen som Suzanne Brøgger broderede, da hun besøgte de kurdiske kvindekrigere i 2019.
3. hylde:
Vulvakraften i krukker, filtpose med øjeidol og tekst om den samt Morten Søndergaards to marmorskåle med glasøjne.
Museet Holmen
1. hylde:
Koldnålsradering og en Ishtar lervase (PKH).
2. hylde:
2 patroner, 4 øjeidoler og sneglen som Suzanne Brøgger broderede, da hun besøgte de kurdiske kvindekrigere i 2019.
3. hylde:
Vulvakraften i krukker, filtpose med øjeidol og tekst om den samt Morten Søndergaards to marmorskåle med glasøjne.
Museet Holmen
TEGNENES BRO er en videreudvikling af mit arbejde med skildpadden som filosofisk, kosmologisk og kunstnerisk figur og min aflæsning af dyrespor som tegn.
Med afsæt i den semiotiske tradition om såkaldte indeksikalske tegn bliver skildpaddens spor betragtet som et nyt skriftsprog med rødder tilbage til den urgamle, før-sprogelige tid.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Med afsæt i den semiotiske tradition om såkaldte indeksikalske tegn bliver skildpaddens spor betragtet som et nyt skriftsprog med rødder tilbage til den urgamle, før-sprogelige tid.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
TEGNENES BRO er en udstilling om tegn og tegnforståelse skabt til Den Sorte Diamants eget arkitektoniske formsprog.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Foto: Niels Wibroe
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Foto: Niels Wibroe
TEGNENES BRO er en videreudvikling af mit arbejde med skildpadden som filosofisk, kosmologisk og kunstnerisk figur og min aflæsning af dyrespor som tegn.
Med afsæt i den semiotiske tradition om såkaldte indeksikalske tegn bliver skildpaddens spor betragtet som et nyt skriftsprog med rødder tilbage til den urgamle, før-sprogelige tid.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Foto: Pernille Kløvedal Helweg
Med afsæt i den semiotiske tradition om såkaldte indeksikalske tegn bliver skildpaddens spor betragtet som et nyt skriftsprog med rødder tilbage til den urgamle, før-sprogelige tid.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Foto: Pernille Kløvedal Helweg
TEGNENES BRO er en videreudvikling af mit arbejde med skildpadden som filosofisk, kosmologisk og kunstnerisk figur og min aflæsning af dyrespor som tegn.
Med afsæt i den semiotiske tradition om såkaldte indeksikalske tegn bliver skildpaddens spor betragtet som et nyt skriftsprog med rødder tilbage til den urgamle, før-sprogelige tid.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Foto: Mikael Müller, Det Kgl. Bibliotek
Med afsæt i den semiotiske tradition om såkaldte indeksikalske tegn bliver skildpaddens spor betragtet som et nyt skriftsprog med rødder tilbage til den urgamle, før-sprogelige tid.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Foto: Mikael Müller, Det Kgl. Bibliotek
TEGNENES BRO er en videreudvikling af mit arbejde med skildpadden som filosofisk, kosmologisk og kunstnerisk figur og min aflæsning af dyrespor som tegn.
Med afsæt i den semiotiske tradition om såkaldte indeksikalske tegn bliver skildpaddens spor betragtet som et nyt skriftsprog med rødder tilbage til den urgamle, før-sprogelige tid.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Foto: PKH
Med afsæt i den semiotiske tradition om såkaldte indeksikalske tegn bliver skildpaddens spor betragtet som et nyt skriftsprog med rødder tilbage til den urgamle, før-sprogelige tid.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Foto: PKH
TEGNENES BRO er en videreudvikling af mit arbejde med skildpadden som filosofisk, kosmologisk og kunstnerisk figur og min aflæsning af dyrespor som tegn.
Med afsæt i den semiotiske tradition om såkaldte indeksikalske tegn bliver skildpaddens spor betragtet som et nyt skriftsprog med rødder tilbage til den urgamle, før-sprogelige tid.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Foto: PKH
Med afsæt i den semiotiske tradition om såkaldte indeksikalske tegn bliver skildpaddens spor betragtet som et nyt skriftsprog med rødder tilbage til den urgamle, før-sprogelige tid.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Foto: PKH
TEGNENES BRO er en videreudvikling af mit arbejde med skildpadden som filosofisk, kosmologisk og kunstnerisk figur og min aflæsning af dyrespor som tegn.
Med afsæt i den semiotiske tradition om såkaldte indeksikalske tegn bliver skildpaddens spor betragtet som et nyt skriftsprog med rødder tilbage til den urgamle, før-sprogelige tid.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Foto: PKH
Med afsæt i den semiotiske tradition om såkaldte indeksikalske tegn bliver skildpaddens spor betragtet som et nyt skriftsprog med rødder tilbage til den urgamle, før-sprogelige tid.
DEN SORTE DIAMANT
TEGNENES BRO
2017
Kirkebybroen
Foto: PKH
Uanset hvor garvet man er gør det stort indtryk at møde en hval i øjenhøjde.
Indånde den tunge trannede lugt og måle dens enorme krop med sin egen.
EXPLOSION er en lille udstilling med pigmentprint af organer fra en hval samt en kort film med en strandet hval ved Vesterhavet.
Scenen kan give associationer til Michael Anchers malerier af heroiske Skagensfiskere og redningsmænd.
Ligheden ophører imidlertid, da redningsmændene I filmen bestiger den store glatte hval og sætter kniven i den.
En højeksplosiv pop-up udstilling.
Hejserummet
Kunstnerhuset Classensgade
København Ø
Indånde den tunge trannede lugt og måle dens enorme krop med sin egen.
EXPLOSION er en lille udstilling med pigmentprint af organer fra en hval samt en kort film med en strandet hval ved Vesterhavet.
Scenen kan give associationer til Michael Anchers malerier af heroiske Skagensfiskere og redningsmænd.
Ligheden ophører imidlertid, da redningsmændene I filmen bestiger den store glatte hval og sætter kniven i den.
En højeksplosiv pop-up udstilling.
Hejserummet
Kunstnerhuset Classensgade
København Ø
Uanset hvor garvet man er gør det stort indtryk at møde en hval i øjenhøjde.
Indånde den tunge trannede lugt og måle dens enorme krop med sin egen.
EXPLOSION er en lille udstilling med pigmentprint af organer fra en hval samt en kort film med en strandet hval ved Vesterhavet.
Scenen kan give associationer til Michael Anchers malerier af heroiske Skagensfiskere og redningsmænd.
Ligheden ophører imidlertid, da redningsmændene I filmen bestiger den store glatte hval og sætter kniven i den.
En højeksplosiv pop-up udstilling.
Hejserummet
Kunstnerhuset Classensgade
København Ø
Indånde den tunge trannede lugt og måle dens enorme krop med sin egen.
EXPLOSION er en lille udstilling med pigmentprint af organer fra en hval samt en kort film med en strandet hval ved Vesterhavet.
Scenen kan give associationer til Michael Anchers malerier af heroiske Skagensfiskere og redningsmænd.
Ligheden ophører imidlertid, da redningsmændene I filmen bestiger den store glatte hval og sætter kniven i den.
En højeksplosiv pop-up udstilling.
Hejserummet
Kunstnerhuset Classensgade
København Ø
Uanset hvor garvet man er gør det stort indtryk at møde en hval i øjenhøjde.
Indånde den tunge trannede lugt og måle dens enorme krop med sin egen.
EXPLOSION er en lille udstilling med pigmentprint af organer fra en hval samt en kort film med en strandet hval ved Vesterhavet.
Scenen kan give associationer til Michael Anchers malerier af heroiske Skagensfiskere og redningsmænd.
Ligheden ophører imidlertid, da redningsmændene I filmen bestiger den store glatte hval og sætter kniven i den.
En højeksplosiv pop-up udstilling.
Hejserummet
Kunstnerhuset Classensgade
København Ø
Indånde den tunge trannede lugt og måle dens enorme krop med sin egen.
EXPLOSION er en lille udstilling med pigmentprint af organer fra en hval samt en kort film med en strandet hval ved Vesterhavet.
Scenen kan give associationer til Michael Anchers malerier af heroiske Skagensfiskere og redningsmænd.
Ligheden ophører imidlertid, da redningsmændene I filmen bestiger den store glatte hval og sætter kniven i den.
En højeksplosiv pop-up udstilling.
Hejserummet
Kunstnerhuset Classensgade
København Ø
Uanset hvor garvet man er gør det stort indtryk at møde en hval i øjenhøjde.
Indånde den tunge trannede lugt og måle dens enorme krop med sin egen.
EXPLOSION er en lille udstilling med pigmentprint af organer fra en hval samt en kort film med en strandet hval ved Vesterhavet.
Scenen kan give associationer til Michael Anchers malerier af heroiske Skagensfiskere og redningsmænd.
Ligheden ophører imidlertid, da redningsmændene I filmen bestiger den store glatte hval og sætter kniven i den.
En højeksplosiv pop-up udstilling.
Hejserummet
Kunstnerhuset Classensgade
København Ø
Indånde den tunge trannede lugt og måle dens enorme krop med sin egen.
EXPLOSION er en lille udstilling med pigmentprint af organer fra en hval samt en kort film med en strandet hval ved Vesterhavet.
Scenen kan give associationer til Michael Anchers malerier af heroiske Skagensfiskere og redningsmænd.
Ligheden ophører imidlertid, da redningsmændene I filmen bestiger den store glatte hval og sætter kniven i den.
En højeksplosiv pop-up udstilling.
Hejserummet
Kunstnerhuset Classensgade
København Ø
Uanset hvor garvet man er gør det stort indtryk at møde en hval i øjenhøjde.
Indånde den tunge trannede lugt og måle dens enorme krop med sin egen.
EXPLOSION er en lille udstilling med pigmentprint af organer fra en hval samt en kort film med en strandet hval ved Vesterhavet.
Scenen kan give associationer til Michael Anchers malerier af heroiske Skagensfiskere og redningsmænd.
Ligheden ophører imidlertid, da redningsmændene I filmen bestiger den store glatte hval og sætter kniven i den.
En højeksplosiv pop-up udstilling.
Hejserummet
Kunstnerhuset Classensgade
København Ø
Indånde den tunge trannede lugt og måle dens enorme krop med sin egen.
EXPLOSION er en lille udstilling med pigmentprint af organer fra en hval samt en kort film med en strandet hval ved Vesterhavet.
Scenen kan give associationer til Michael Anchers malerier af heroiske Skagensfiskere og redningsmænd.
Ligheden ophører imidlertid, da redningsmændene I filmen bestiger den store glatte hval og sætter kniven i den.
En højeksplosiv pop-up udstilling.
Hejserummet
Kunstnerhuset Classensgade
København Ø
Uanset hvor garvet man er gør det stort indtryk at møde en hval i øjenhøjde.
Indånde den tunge trannede lugt og måle dens enorme krop med sin egen.
EXPLOSION er en lille udstilling med pigmentprint af organer fra en hval samt en kort film med en strandet hval ved Vesterhavet.
Scenen kan give associationer til Michael Anchers malerier af heroiske Skagensfiskere og redningsmænd.
Ligheden ophører imidlertid, da redningsmændene I filmen bestiger den store glatte hval og sætter kniven i den.
En højeksplosiv pop-up udstilling.
Hejserummet
Kunstnerhuset Classensgade
København Ø
Indånde den tunge trannede lugt og måle dens enorme krop med sin egen.
EXPLOSION er en lille udstilling med pigmentprint af organer fra en hval samt en kort film med en strandet hval ved Vesterhavet.
Scenen kan give associationer til Michael Anchers malerier af heroiske Skagensfiskere og redningsmænd.
Ligheden ophører imidlertid, da redningsmændene I filmen bestiger den store glatte hval og sætter kniven i den.
En højeksplosiv pop-up udstilling.
Hejserummet
Kunstnerhuset Classensgade
København Ø
SKILDPADDE-ARKIVET er ikke bare på sporet af skildpadden, men også af tiden og historien. Vi taler om dyrerigets sidste, tavse filosoffer, som sætter menneskelivets tempo og varighed i perspektiv. Gennem udstillingens otte rum på Rønnebæksholm inviteres vi til at fundere over den verden der omgiver os, og de spor vi sætter i den.
RØNNEBÆKSHOLM
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 1
Tilværelsens inderste skildpadde
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 1
Tilværelsens inderste skildpadde
SKILDPADDE-ARKIVET er ikke bare på sporet af skildpadden, men også af tiden og historien. Vi taler om dyrerigets sidste, tavse filosoffer, som sætter menneskelivets tempo og varighed i perspektiv. Gennem udstillingens otte rum på Rønnebæksholm inviteres vi til at fundere over den verden der omgiver os, og de spor vi sætter i den.
RØNNEBÆKSHOLM
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 2
Overfladens dyb
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 2
Overfladens dyb
SKILDPADDE-ARKIVET er ikke bare på sporet af skildpadden, men også af tiden og historien. Vi taler om dyrerigets sidste, tavse filosoffer, som sætter menneskelivets tempo og varighed i perspektiv. Gennem udstillingens otte rum på Rønnebæksholm inviteres vi til at fundere over den verden der omgiver os, og de spor vi sætter i den.
RØNNEBÆKSHOLM
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 3
Fast Slow
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 3
Fast Slow
SKILDPADDE-ARKIVET er ikke bare på sporet af skildpadden, men også af tiden og historien. Vi taler om dyrerigets sidste, tavse filosoffer, som sætter menneskelivets tempo og varighed i perspektiv. Gennem udstillingens otte rum på Rønnebæksholm inviteres vi til at fundere over den verden der omgiver os, og de spor vi sætter i den.
RØNNEBÆKSHOLM
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 4
Memory
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 4
Memory
SKILDPADDE-ARKIVET er ikke bare på sporet af skildpadden, men også af tiden og historien. Vi taler om dyrerigets sidste, tavse filosoffer, som sætter menneskelivets tempo og varighed i perspektiv. Gennem udstillingens otte rum på Rønnebæksholm inviteres vi til at fundere over den verden der omgiver os, og de spor vi sætter i den.
RØNNEBÆKSHOLM
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 5
SKILDPADDE-ARKIVET / Læsepult
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 5
SKILDPADDE-ARKIVET / Læsepult
SKILDPADDE-ARKIVET er ikke bare på sporet af skildpadden, men også af tiden og historien. Vi taler om dyrerigets sidste, tavse filosoffer, som sætter menneskelivets tempo og varighed i perspektiv. Gennem udstillingens otte rum på Rønnebæksholm inviteres vi til at fundere over den verden der omgiver os, og de spor vi sætter i den.
RØNNEBÆKSHOLM
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 5
SKILDPADDE-ARKIVET
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 5
SKILDPADDE-ARKIVET
SKILDPADDE-ARKIVET er ikke bare på sporet af skildpadden, men også af tiden og historien. Vi taler om dyrerigets sidste, tavse filosoffer, som sætter menneskelivets tempo og varighed i perspektiv. Gennem udstillingens otte rum på Rønnebæksholm inviteres vi til at fundere over den verden der omgiver os, og de spor vi sætter i den.
RØNNEBÆKSHOLM
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 5
SKILDPADDE-ARKIVET
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 5
SKILDPADDE-ARKIVET
SKILDPADDE-ARKIVET er ikke bare på sporet af skildpadden, men også af tiden og historien. Vi taler om dyrerigets sidste, tavse filosoffer, som sætter menneskelivets tempo og varighed i perspektiv. Gennem udstillingens otte rum på Rønnebæksholm inviteres vi til at fundere over den verden der omgiver os, og de spor vi sætter i den.
RØNNEBÆKSHOLM
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 6
BIXI small
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 6
BIXI small
SKILDPADDE-ARKIVET er ikke bare på sporet af skildpadden, men også af tiden og historien. Vi taler om dyrerigets sidste, tavse filosoffer, som sætter menneskelivets tempo og varighed i perspektiv. Gennem udstillingens otte rum på Rønnebæksholm inviteres vi til at fundere over den verden der omgiver os, og de spor vi sætter i den.
RØNNEBÆKSHOLM
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 7
Fontana delle Tartarughe
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 7
Fontana delle Tartarughe
SKILDPADDE-ARKIVET er ikke bare på sporet af skildpadden, men også af tiden og historien. Vi taler om dyrerigets sidste, tavse filosoffer, som sætter menneskelivets tempo og varighed i perspektiv. Gennem udstillingens otte rum på Rønnebæksholm inviteres vi til at fundere over den verden der omgiver os, og de spor vi sætter i den.
RØNNEBÆKSHOLM
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 7
Fontana delle Tartarughe
SKILDPADDE-ARKIVET
2015
RUM 7
Fontana delle Tartarughe
FAABORG MUSEUM
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
FAABORG MUSEUM
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
FAABORG MUSEUM
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
FAABORG MUSEUM
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
FAABORG MUSEUM
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
FAABORG MUSEUM
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
FAABORG MUSEUM
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
FAABORG MUSEUM
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
FAABORG MUSEUM
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
FAABORG MUSEUM
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
SKILDPADDE-ARKIVET
8. november 2014 - 1. marts 2015
Fra udstillingskataloget: SKILDPADDE-ARKIVET er på mange måder lige så usædvanlig og overraskende som HVALTEGN OG DYRESPOR: Den er visuelt øjenåbnende som en original, kunstnerisk ytring med nogle meget markante værker. Aldrig før har en tilsvarende kunst fundet vej til et kunstmuseum. Den er sjældent generøs, den er publikumsinvolverende, den er undersøgende og samtidig fuld af poesi og humor.
Lisbeth Bonde, cand.mag., forfatter og kunstskribent
POLITIKENS GALLERI
HVALTEGN
2013
Fra invitationen: Politikens Galleri glæder sig til, at præsentere den nye udstilling skabt af kunstneren Pernille Kløvedal Helweg. I mere end 30.000 år, lige siden hulemalerierne, har mennesker med kærlighed, frygt eller beundring skildret dyrene i deres omverden. HVALTEGN er ikke billedet af en hval, men et billede lavet med en hval og dens møde med imprægnerede kobberplader. Hvor andre fremstillinger kan fastholde et dyrs form eller omrids, ønsker Pernille Kløvedal Helweg i stedet at fastholde dets krop, dets bevægelse og de aftryk, som denne bevægelse har efterladt. Kunstneren og hendes motiv er blevet partnere i værkets fødsel.
Udstillingen åbnes af kunstanmelder Peter Michael Hornung.
HVALTEGN
2013
Fra invitationen: Politikens Galleri glæder sig til, at præsentere den nye udstilling skabt af kunstneren Pernille Kløvedal Helweg. I mere end 30.000 år, lige siden hulemalerierne, har mennesker med kærlighed, frygt eller beundring skildret dyrene i deres omverden. HVALTEGN er ikke billedet af en hval, men et billede lavet med en hval og dens møde med imprægnerede kobberplader. Hvor andre fremstillinger kan fastholde et dyrs form eller omrids, ønsker Pernille Kløvedal Helweg i stedet at fastholde dets krop, dets bevægelse og de aftryk, som denne bevægelse har efterladt. Kunstneren og hendes motiv er blevet partnere i værkets fødsel.
Udstillingen åbnes af kunstanmelder Peter Michael Hornung.
POLITIKENS GALLERI
HVALTEGN
2013
Fra invitationen: Politikens Galleri glæder sig til, at præsentere den nye udstilling skabt af kunstneren Pernille Kløvedal Helweg. I mere end 30.000 år, lige siden hulemalerierne, har mennesker med kærlighed, frygt eller beundring skildret dyrene i deres omverden. HVALTEGN er ikke billedet af en hval, men et billede lavet med en hval og dens møde med imprægnerede kobberplader. Hvor andre fremstillinger kan fastholde et dyrs form eller omrids, ønsker Pernille Kløvedal Helweg i stedet at fastholde dets krop, dets bevægelse og de aftryk, som denne bevægelse har efterladt. Kunstneren og hendes motiv er blevet partnere i værkets fødsel.
Udstillingen åbnes af kunstanmelder Peter Michael Hornung.
HVALTEGN
2013
Fra invitationen: Politikens Galleri glæder sig til, at præsentere den nye udstilling skabt af kunstneren Pernille Kløvedal Helweg. I mere end 30.000 år, lige siden hulemalerierne, har mennesker med kærlighed, frygt eller beundring skildret dyrene i deres omverden. HVALTEGN er ikke billedet af en hval, men et billede lavet med en hval og dens møde med imprægnerede kobberplader. Hvor andre fremstillinger kan fastholde et dyrs form eller omrids, ønsker Pernille Kløvedal Helweg i stedet at fastholde dets krop, dets bevægelse og de aftryk, som denne bevægelse har efterladt. Kunstneren og hendes motiv er blevet partnere i værkets fødsel.
Udstillingen åbnes af kunstanmelder Peter Michael Hornung.
STATENS NATURHISTORISKE MUSEUM
MASKINHALLEN I BOTANISK HAVE
HVALTEGN / FELTGRAFIK
2012
MASKINHALLEN I BOTANISK HAVE
HVALTEGN / FELTGRAFIK
2012
STATENS NATURHISTORISKE MUSEUM
MASKINHALLEN I BOTANISK HAVE
HVALTEGN / FELTGRAFIK
2012
MASKINHALLEN I BOTANISK HAVE
HVALTEGN / FELTGRAFIK
2012
Norðurlandahúsinum og í Steinprenti
THORSHAVN
HVALATEKIN / FELTGRAFIKKUR
2012
Nógv hava tey eftirhondini upplivað í Steinprenti av serstøkum
listafólkaynskjum, men ynskið um at prenta ein heilan grindahval
høvdu tey allíkavæl ikki hoyrt fyrr enn danska listakvinnan Pernille
Kløvedal Helweg kom við tí.
Tað er m.a. úrslitið av hesi serstøku verkætlan, sum áskoðarar hava
møguleika at síggja á framsýningini HVALATEKIN/FELTGRAFIKKUR,
sum letur upp í Norðurlandahúsinum fríggjadagin 27.apríl klokkan
fýra og tveir tímar í Steinprenti. Talan er sostatt um tvær framsýningar
hjá Pernille Kløvedal Helweg. >
THORSHAVN
HVALATEKIN / FELTGRAFIKKUR
2012
Nógv hava tey eftirhondini upplivað í Steinprenti av serstøkum
listafólkaynskjum, men ynskið um at prenta ein heilan grindahval
høvdu tey allíkavæl ikki hoyrt fyrr enn danska listakvinnan Pernille
Kløvedal Helweg kom við tí.
Tað er m.a. úrslitið av hesi serstøku verkætlan, sum áskoðarar hava
møguleika at síggja á framsýningini HVALATEKIN/FELTGRAFIKKUR,
sum letur upp í Norðurlandahúsinum fríggjadagin 27.apríl klokkan
fýra og tveir tímar í Steinprenti. Talan er sostatt um tvær framsýningar
hjá Pernille Kløvedal Helweg. >
Norðurlandahúsinum og í Steinprenti
THORSHAVN
HVALATEKIN / FELTGRAFIKKUR
2012
Listakvinnan hevur seinastu árini arbeitt við sporum av stórum og smáum djórum, sum verða sett á koparplátur, ið eru frammanundan viðgjørdar. Listakvinnan nevnir sín arbeiðshátt fyri feltgrafikk. Samstarv millum listakvinnuna, Steinprent, Dorethe Bloch, professara, Biofar og koparprentaran Mette Marott førdi til í fjør, at fótafarið av einum stórum grindahvali varð sett á koparplátur, sum síðan vórðu viðgjørdar, etjaðar og prentaðar. Á framsýningini verður eisini eitt stórt koparprent at síggja við fótasporum av teimum mongu luttakarunum í verkætlanini. >
THORSHAVN
HVALATEKIN / FELTGRAFIKKUR
2012
Listakvinnan hevur seinastu árini arbeitt við sporum av stórum og smáum djórum, sum verða sett á koparplátur, ið eru frammanundan viðgjørdar. Listakvinnan nevnir sín arbeiðshátt fyri feltgrafikk. Samstarv millum listakvinnuna, Steinprent, Dorethe Bloch, professara, Biofar og koparprentaran Mette Marott førdi til í fjør, at fótafarið av einum stórum grindahvali varð sett á koparplátur, sum síðan vórðu viðgjørdar, etjaðar og prentaðar. Á framsýningini verður eisini eitt stórt koparprent at síggja við fótasporum av teimum mongu luttakarunum í verkætlanini. >
Norðurlandahúsinum og í Steinprenti
THORSHAVN
HVALATEKIN / FELTGRAFIKKUR
2012
Framsýningin hevur verið framsýnd í Vejle Kunstmuseum,
Fuglsang Kunstmuseum, Kunsten i Ålborg og harumframt í Rogaland
kunstmuseum í Stavanger í Noregi.
Við framsýningunum í Havn er hvalaverkætlanin heimafturkomin
til Føroya. Tað verður høvundurin Arthur Krasilnikoff, sum heldur
setanarrøðuna, listakvinnan verður til staðar, og øll eru hjartaliga
vælkomin.
THORSHAVN
HVALATEKIN / FELTGRAFIKKUR
2012
Framsýningin hevur verið framsýnd í Vejle Kunstmuseum,
Fuglsang Kunstmuseum, Kunsten i Ålborg og harumframt í Rogaland
kunstmuseum í Stavanger í Noregi.
Við framsýningunum í Havn er hvalaverkætlanin heimafturkomin
til Føroya. Tað verður høvundurin Arthur Krasilnikoff, sum heldur
setanarrøðuna, listakvinnan verður til staðar, og øll eru hjartaliga
vælkomin.
Norðurlandahúsinum og í Steinprenti
THORSHAVN
HVALATEKIN / FELTGRAFIKKUR
2012
Fotos fra udstillingen: Michael Daugaard
THORSHAVN
HVALATEKIN / FELTGRAFIKKUR
2012
Fotos fra udstillingen: Michael Daugaard
STAVANGER KUNSTMUSEUM
HVALTEGN & DYRETRÅKK
17. februar – 8. april 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
HVALTEGN & DYRETRÅKK
17. februar – 8. april 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
STAVANGER KUNSTMUSEUM
HVALTEGN & DYRETRÅKK
17. februar – 8. april 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
HVALTEGN & DYRETRÅKK
17. februar – 8. april 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
STAVANGER KUNSTMUSEUM
HVALTEGN & DYRETRÅKK
17. februar – 8. april 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
HVALTEGN & DYRETRÅKK
17. februar – 8. april 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
STAVANGER KUNSTMUSEUM
HVALTEGN & DYRETRÅKK
17. februar – 8. april 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
HVALTEGN & DYRETRÅKK
17. februar – 8. april 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
STAVANGER KUNSTMUSEUM
HVALTEGN & DYRETRÅKK
17. februar – 8. april 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
HVALTEGN & DYRETRÅKK
17. februar – 8. april 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
STAVANGER KUNSTMUSEUM
HVALTEGN & DYRETRÅKK
17. februar – 8. april 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
HVALTEGN & DYRETRÅKK
17. februar – 8. april 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg
HVALTEGN & DYRESPOR
15. oktober 201 – 22. Januar 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
HVALTEGN & DYRESPOR
15. oktober 201 – 22. Januar 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg
HVALTEGN & DYRESPOR
15. oktober 201 – 22. Januar 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
HVALTEGN & DYRESPOR
15. oktober 201 – 22. Januar 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg
HVALTEGN & DYRESPOR
15. oktober 201 – 22. Januar 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
HVALTEGN & DYRESPOR
15. oktober 201 – 22. Januar 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg
HVALTEGN & DYRESPOR
15. oktober 201 – 22. Januar 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
HVALTEGN & DYRESPOR
15. oktober 201 – 22. Januar 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg
HVALTEGN & DYRESPOR
15. oktober 201 – 22. Januar 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
HVALTEGN & DYRESPOR
15. oktober 201 – 22. Januar 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg
HVALTEGN & DYRESPOR
15. oktober 201 – 22. Januar 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
HVALTEGN & DYRESPOR
15. oktober 201 – 22. Januar 2012
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
FUGLSANG KUNSTMUSEUM
HVALTEGN & DYRESPOR
25. juni – 25. september 2011
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
Foto: Ole Akhøj
HVALTEGN & DYRESPOR
25. juni – 25. september 2011
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
Foto: Ole Akhøj
FUGLSANG KUNSTMUSEUM
HVALTEGN & DYRESPOR
25. juni – 25. september 2011
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
Foto: Ole Akhøj
HVALTEGN & DYRESPOR
25. juni – 25. september 2011
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
Foto: Ole Akhøj
FUGLSANG KUNSTMUSEUM
HVALTEGN & DYRESPOR
25. juni – 25. september 2011
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
Foto: Ole Akhøj
HVALTEGN & DYRESPOR
25. juni – 25. september 2011
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
Foto: Ole Akhøj
FUGLSANG KUNSTMUSEUM
HVALTEGN & DYRESPOR
25. juni – 25. september 2011
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
Foto: Ole Akhøj
HVALTEGN & DYRESPOR
25. juni – 25. september 2011
Særudstillingen er blevet til i samarbejde med Vejle Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge samt Nordens Hus i Thorshavn, Færøerne. Det tilhørende store udstillingskatalog om kunstnerens feltgrafik og forskellige vinkler herpå, er rigt illustreret og med bidrag af forfatter Arthur Krasilnikoff, kunstkritiker Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorte Bloch.
Foto: Ole Akhøj
Uddrag af pressemeddelelse:
På udstillingen kan de grafiske tryk af havets store pattedyr delfin, grindehval, finhval opleves sammen med sporerne fra elefant, løve, næsehorn mfl. Pernille Kløvedal Helweg viser os andre billeder af de dyr, vi tror vi kender og peger på, at verden er forunderlig og fuld af fantastiske tegn at undres og glædes over.
Udstillingen kan ses på Vejle Kunstmuseum og vil derefter blive vist på Fuglsang Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge og Nordens Hus, Torshavn.
I forbindelse med udstillingen udgives et stort og gennemillustreret katalog om Pernille Kløvedal Helwegs kunstneriske arbejde. I kataloget er der artikler af forfatteren Arthur Krasilnikoff, kunst- kritikeren Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorete Bloch.
På udstillingen kan de grafiske tryk af havets store pattedyr delfin, grindehval, finhval opleves sammen med sporerne fra elefant, løve, næsehorn mfl. Pernille Kløvedal Helweg viser os andre billeder af de dyr, vi tror vi kender og peger på, at verden er forunderlig og fuld af fantastiske tegn at undres og glædes over.
Udstillingen kan ses på Vejle Kunstmuseum og vil derefter blive vist på Fuglsang Kunstmuseum, KUNSTEN Museum of Modern Art Aalborg, Stavanger Kunstmuseum, Norge og Nordens Hus, Torshavn.
I forbindelse med udstillingen udgives et stort og gennemillustreret katalog om Pernille Kløvedal Helwegs kunstneriske arbejde. I kataloget er der artikler af forfatteren Arthur Krasilnikoff, kunst- kritikeren Mai Misfeldt og professor i zoologi Dorete Bloch.
MUSEET FOR FOTOKUNST BRANDTS
FODENS GESTUS
31. april – 3. juni 2007
FODENS GESTUS
31. april – 3. juni 2007
MUSEET FOR FOTOKUNST BRANDTS
FODENS GESTUS
31. april – 3. juni 2007
FODENS GESTUS
31. april – 3. juni 2007
KØGE GALLERIET
PÅ FRI FOD
22. februar – 23. marts 2003
PÅ FRI FOD
22. februar – 23. marts 2003
KØGE GALLERIET
PÅ FRI FOD
22. februar – 23. marts 2003
PÅ FRI FOD
22. februar – 23. marts 2003
KØGE GALLERIET
PÅ FRI FOD
22. februar – 23. marts 2003
PÅ FRI FOD
22. februar – 23. marts 2003
KØGE GALLERIET
PÅ FRI FOD
22. februar – 23. marts 2003
PÅ FRI FOD
22. februar – 23. marts 2003